miercuri, 14 mai 2014

Tarta sarata cu branza, sunca de praga si rosii



Tarta de fata se inscrie in dosarul meu de "Clasic". Am preparat-o de atat de multe ori....
Dar nu m-am plictisit de gustul ei...ca asa se-ntampla cu ceva clasic...devine nemuritor.

Ma atrag chestiile "clasice", sau vechi si foarte vechi. In special cladirile vechi....imi place sa ating peretii si mereu ma gandesc cate povesti au de povestit...

Daca nu ati vizitat pana acum Castelul Huniazilor (Corvinilor), va-ndemn sa o faceti. Castelul este in Hunedoara si este unul dintre cele mai importante monumente de arhitectura gotica din Romania.

Norocul meu a fost ca am vazut Castelul intr-o cu totul alta lumina. Castelul este nu iluminat in interior - insa asta este farmecul!  Cateva lumini arhitecturale si niste sfesnice fac minuni - o atmosfera de poveste!

Imi venea sa ma lipesc de zidurile alea si sa nu mai plec de acolo!

...nu stiu daca sunt reale povestile cu vietile anterioare - daca da, atunci cu siguranta am trait intr-un astfel de loc - ma luminez pe loc cand ajung intr-un Castel.

....

Tarta - ingrediente:
- aluat de foietaj (ori il cumparati, ori il pregatiti voi - reteta aici  - evident fara zahar)
- 250 g branza de vaci dietetica
- 200 g telemea de capra
- 2 oua
- 100 g sunca praga
- 1 ceapa
- rosii
- marar
- piper
- sare

Tocati ceapa marunt si o caliti in putin ulei de masline. Adaugati sunca de praga taiata cubulete si o caliti si pe ea putin.

Amescati branzeturile (maruntiti branza de capra) cu ouale batute. Apare mararul, sarea si piperul.

In crema de branzeturi puneti ceapa si sunca de praga, apoi totul se transfera peste aluatul de foietaj.
Decorati cu rodele de rosii.

..si la cuptor 25 - 30 min 180 grade.

Daca vreti puteti coace in forme de briose - arata foarte bine!


...ma duc sa visez din nou la Castel!

Enjoy!

2 comentarii:

  1. hai ca asta a fost chiar usoara !!! like like !!! daca mai postezi retete din astea poate mai gatesc si eu ceva :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai ca ma bucur! Eu zic ca mai gasesti chestii usoare pe aici..curaj sa-ti faci :)

    RăspundețiȘtergere