luni, 19 mai 2014

Panna cotta cu flori de iasomie


Am fost duminica la tata, la curte, si am vazut o tufa de iasomie! Miroasea...a iasomie! Adica minunat :).

Panna cotta era deja pregatita acasa, insa nu apucasem sa o montez si sa o pozez. Si cand am vazut floricelele delicate de iasomie m-am gandit cat de bine ar merge cu panna cotta mea.

Am plecat de la tata si tot drumul m-am gandit ce poveste sa fac eu pentru reteta asta.....si povestea mi s-a aratat!

La un semafor, cam lung, ma uitam pe strada - si am vazut ca la trecerea de pietoni de vis-a-vis statea o don'soara draguta asteptand culoare verde. Langa ea a aparut un baiat - se prezinta politicos si ii intinde mana. Nu-mi parea ca s-ar fi asteptat unul pe altul sau mai stiu eu ce alta conjunctura.
Ea zambeste si la randu-i intinde mana...si se lanseaza amandoi intr-o conversatie..putin stingheri.
Au plecat impreuna...

..ce mi s-a parut spectaculos? Pai toata naturaletea scenei..asa cum am interpretat-o eu! Adica, un baiat, vede o fata pe strada, se prezinta intr-un mod firesc si civilizat, fara a avea nevoie de vreun context special.
...si just like that poate incepe restul vietii lor. Romantic, nu? :)

..sau poate am fost prea influentata de iasomie! 

Panna cotta - nu se cunoaste cu exactitate istoria acestui desert. Dar exista...

Numele desertului se traduce in "crema gatita", desi nu se gateste prea mult :)..si este o prajitura foarte simpla cu putine ingrediente.

Cam cum e cu dragostea - auzim de mici copii povesti de cum se cladeste ea, cum creste, care sunt valorile ei, dupa ce principii actioneaza - o intreaga chimie amestecata cu fizica, matematica, literatura si biologie!

...cand de fapt te loveste..pe neasteptate si fara preaviz ..eventual asteptand la un semafor. 

Si cand iubesti totul pare simplu, foarte simplu...si fara prea multe ingrediente.

Ingrediente...pentru panna cotta :p :

- 800 ml smantana lichida 32-35% grasime
- lapte 200 ml
- 125 g zahar
- 1 pastaie de vanilie (sau esenta de vanilie)
- 12 g gelatina maruntita
- apa rece
- 500 g capsuni 
- 1-2 linguri de zahar

Incepeti cu gelatina - puneti-o intr-un castron si deasupra ei puneti vreo 6-7 linguri de apa rece. Este necesar sa stea vreo 10 minute la inmuiat.

Smantana, laptele si zaharul se pun intr-o cratita. Pastaia de vanilie de taie pe lungime si se scot semintele - se pun in lapte si semintele si pastaia..goala :).

Se tine pe foc amestecand, dar fara a da amestecul in clocot. Luati de pe foc si adaugati gelatina. Amestectati de cateva ori. Apoi strecurati crema. 

Si, asa, simplu..ati pregatit o panna cotta. 

Turnati in ce forme vreti voi. Inainte de a turna in forme, ungeti formele cu ulei - dupa intarire panna cotta va curge din forma.

Si tineti la frigider minim 4 ore. Crema se va-ntari, ca prin miracol :).

Piureul de capsuni - nimic mai simplu! Pasati cam 500 g de capsuni cu 1-2 linguri de zahar.



..nu-i asa ca simtiti mirosul florilor?!


Enjoy!

2 comentarii: