marți, 20 mai 2014

Flori de dovlecel umplute

..inspirata de Bogdan, am incercat reteta de fata. Este spectaculoasa. Insa, recunosc ca nu o voi face prea des. Imi este mila de dovlecei - orice floare rupta = un dovlecel sacrificat! Si cata munca este in spate....

Tot la tata la curte am cunoscut-o pe tanti Dida, 76 de ani. Nu stie sa scrie si sa citeasca - dar are o spiritualitate...de te lasa fara cuvinte. Tanti Dida are grija de un solar de 1200 mp!!! SINGURA!
Din asta traieste si asta a facut toata viata - gradinarit! Mainile ei spun totul! Credeti-ma ca in realitate arata mult mai muncite...aveam senzatia ca daca ii ating mainile o vor durea...:(


Este o femeie cu multe povesti (imi plac povestile, nu este o noutate), si cu multa putere, si cu un instinct de supravietuire foarte dezvoltat...iar vorbele ei - pitoresc!

Pe mine m-a impresionat, efectiv pana la lacrimi, pentru ca ma gandeam la ce viata a avut aceasta femeie..si mi se parea ca nu am, sau nu mai am, dreptul de a ma plange pentru cine stie ce prostie..
Stiu ca fiecare este cu povestea lui, si ca sunt multi oameni cu povesti care mai de care mai impresionante. Mai stiu si ca, cu cat cercul cunoasterii se mareste, problemele si gandurile sunt altele si ne raportam la alte nefericiri....nu ramanem concentrati doar pe supravietuire...

Dar din cand cand e bine sa comparam putin lucrurile, si, macar pentru o zi, sa ne amintim de faptul ca unii suntem mai norocosi...

Ingrediente pentru 4 flori:
- 4 - 5 linguri de cus-cus
- 80 g branza telemea de capra sau de vaca
- 1 lingurita de sumac
- 1 rosie
- 1 ou
- suc de rosii
- muguri de pin (optional)
- sare, piper
- iaurt
- un catel de usturoi
- ulei de masline

Cus-cus-ul il pregatiti conform indicatiilor de pe pachet.

Taiati branza cubulete mici si amestecati in cus-cus. Adaugati sumacul, oul batut, rosia taiata cubulete, sare, piper.

Umpleti cu grija fiecare floare in parte - sunt foarte delicate!
Eu le-am pus intr-un vas de yena, stropit cu putin ulei de masline, si deasupra florilor umplute am pus putin suc de rosii. Le-am tinut in cuptor, la 180 grade, cam 25 de minute.

Mugurii de pin i-am calit putin, fara ulei - se pun deasupra florilor, in farfurie.

Iaurtul il amestecati cu usturoiul zbrobit.


...iti este si mila sa le mananci...

Tanti Dida mi-a daruit 8 flori de dovlecei...

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu