luni, 26 mai 2014

Primul eveniment culinar


"Poate intr-o zi vei gasi locul in care visurile si realitatea se ciocnesc!"

De cele mai multe ori ceva ce incepe cu "poate" ramane la starea de ... "poate"...si atat :( !

Nu avem curajul de a face pasii necesari pentru a obtine ceea ce ne dorim, sau sa experimentam, din cauze cunoscute: confort, teama de esec, teama de necunoscut, teama de penibil....si, de ce nu, teama de succes! 

In ultimele luni am reusit sa fac lucruri la care doar visam inainte - ceva de genul "ce mi-ar placea sa fac asta"!..dar nu faceam nimic concret!

Am pasit din "poate.." in "hai sa facem!"...si am facut!
Am tot dat "vina" pe conjunctura! De fapt, conjunctura mi-am creat-o.
Si am inceput sa strang povesti! Si sunt norocoasa pentru ca am experimentat chestii la care doar visam!..si ghici ce?! ...nu a fost chiar atat de complicat precum imi imaginam. Asa se-ntampla mai mereu :).

Este adevarat ca orice incercare are "costurile ei"   - emotii, framantari, agitatie, oboseala, tentatia de a abandona - dar uitandu-ma in spate zambesc!

Este al naibii de important sa incerci ! Fa pasul ala! Odata ce ai incercat ceva nou, iti vei gasi curajul sa incerci din nou si sa explorezi teritorii noi.

Cum ar fi, sa organizezi primul eveniment culinar, in care tu sa gatesti, tu sa montezi, tu sa servesti si tot tu sa faci curat :). Fara nicio pregatire! - doar asa, ca-ti place!

Este adevarat ca unul dintre ingredientele cheie este sa ai oamenii potriviti langa tine! 
In primul rand, oamenii care-ti dau curajul necesar sa faci primii pasi! Si care te imping, sau cateodata, te pun in fata unui fapt implinit.
In al doilea rand, cei cu care impartasesti aceeasi pasiune! Vor depune aceleasi eforturi, sau chiar mai mari, ca lucrurile sa iasa.
Si, cei care te sustin si te-nsotesc in incercarea ta si iti zambesc mereu, ca sa te asigure ca totul este ok!

In urma cu 2 saptamani am inceput sa discutam despre ideea asta - sa facem un mic eveniment culinar. Desi, eveniment, este muult spus.

Era doar un....."poate"! 

Dupa 2 zile, Irina ma anunta vesela ca a vorbit cu Bodgan, la fel de pasionat de gatit ca si mine, si ca se baga si el in treaba asta! Eu m-am blocat - pentru ca una este sa visezi cu voce tare si alta este sa faci planuri concrete, fara pregatirea aferenta.

Pe Bogdan il cunosc de mai multi ani, insa niciodata nu am vorbit despre gatit! De fapt, cred ca pana acum nu am vorbit mai mult de 5-10 min :)))

Vinerea trecuta, pe 16 mai, Irina si Bogdan erau prezenti la mine - am inceput sa punem pe hartie ce facem, cum facem, si mai ales, cand!...si fara a sta prea mult pe ganduri am decis - pe 25 mai, adica peste o saptamana si doua zile din momentul planificarii. 

Au inceput mail-urile, telefoanele, ce ne trebuie, cum ne trebuie, de unde sa luam strictul necesar - mese, scaune, farfurii...cati oameni chemam...pe cine...lejeeeeer! ;)

..Duminica dimineata, 25 mai!

Am inceput sa aranjam terasa - relativ relaxati! Am vrut sa cream un mediu fara pretentii - un loc in care sa te simti bine, sa mananci si sa socializezi.....si sa se bucure lumea pentru noi in tihna :P.
Aveam printre invitati si persoane care nu gustasera vreodata ceva facut de mine, sau de Bogdan. 

Si am inceput...

Primul lucru - bagam gaz :))...sub atenta supraveghere a lui Bogdan...

Irina cred ca repeta un pas de balet :))..nu poti pleca la drum fara o tinuta adecvata :))) 


Apoi am inceput sa tocam, amestecam, feliem, sa coacem, sa fierbem, sa pregatim bolurile cu ingrediente, asa, frumos, cum am vazut la TV :), ca sa avem totul la indemana.


Operational, eram pe drumul cel bun!...nu degeaba suntem certificati Green Belt in Lean Six Sigma (chestii corporatiste! nu va bateti capul :))).

Mi-a placut foarte mult partea cu montatul farfuriilor  - am reusit performanta ca 18 persoane sa fie servite  in acelasi timp, fara intarzieri si fara sa lasam mancarea sa se raceasca! De 3 ori!
Desi, la un moment dat am ramas fara un ingredient cheie - dar ne-am descurcat!..si am avut si ceva "wasted food" - am cumparat mai mult decat era necesar :)..firesc!

Ne miscam de parca facuseram asta de cateva ori! Eram ca intr-un vals :)

Cand faci lucrurile din pasiune trebuie doar sa asculti muzica si sa te lasi purtat de ea.

In mica mea bucatarie nu ne-am ciocnit unul de altul, nu ne-am incurcat, nu am spart, nu am ars vreun preparat sau vreo tigaie - am functionat! desi, repet, era pentru prima data cand faceam exercitiul asta!

..se apropia ora 14:00..

Gata?..totul "montat"?..putem iesi?..GO!




Si-am inceput! :)

Le-am servit invitatilor nostri :
- salata italiana
- pork parmigiana / pollo parmigiana (dupa preferinte) cu mix de linguini
- panna cotta cu flori de iasomie



De mancat, au mancat! Au spus ca le-a si placut! Si ca s-au simtit bine!
Ii credem pe cuvant! :)

Noi ne-am distrat, ne-am agitat, ne-am concentrat, ne-am emotionat, ne-am lasat si semne (ma rog, eu! nu puteam lasa sa treaca ziua asta fara sa fac o boacana - o boacana care o sa se transforme intr-un "tatuaj" :)).

Pe la ora 17:00 am terminat! Eram obositi si veseli! Dar veselia bate oboseala, intotdeauna!


Ei sunt cei pe care, speram noi, i-am fericit :)..si care ne-au fost alaturi! MULTUMIM!



Si echipa Light Good Food:
- subsemnata :)
- dragul de Bogdan, partenerul meu de nadejde in ale gatitului si montatului (are niste idei grozave! - abia astept sa le punem pe farfurie!)
- si motorasul Irina - fara ea nu plecam la drum, nu reuseam sa terminam totul in timp util - a spalat, a debarasat, a tocat, a mancat!:) , a facut 'nspe cafele!

Stiu ca stiti - m-ati facut foarte fericita si va multumesc pentru ca v-ati bagat in treaba asta incetosata :)).



Am terminat ziua discutand ce vom face data viitoare! :)..deja gandeam felurile de mancare :))!

Suntem plini de optimism! Pentru ca ne place!!

A! si am descoperit ca am uitat sa punem rosii cherry in salata :)))..o mica eroare tehnica!

Acum suntem 2 "bucatari" ... puterea creste :) ....promitem sa facem mancaruri care sa va bucure!



Nu a fost usor, dar nici atat de greu incat sa ne opreasca!

Ma-nclin in fata inventatorului masinii de spalat vase!

Am facut si febra musculara, normal! - o sa treaca! Dar experienta ramane ! :)..Si povestea!

..si rad intr-una! :)))

Speram sa ne fiti alaturi la urmatoarele evenimente de gen! Idei avem multe :)

Enjoy!






10 comentarii:

  1. Un asa articol merita un comentariu : BRAVO !
    Bineinteles ca mancarea arata excelent, lumea parea ca se distreaza, iar bucatarii nu prea stresati...
    Eu zic ca se poate trece la faza 2, cu invitati fff pretentiosi :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...daca avem acordul pentru faza 2, restul sunt doar detalii fff mici :). Multumim!

      Ștergere
  2. felicitari puiutule!!bv!!va pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "puiutule" e folosit doar de 3 persoane! :))) Multumesc!
      Si sper sa si participi la unul dintre numeroasele evenimente care vor urma! Te pupam si noi!

      Ștergere
  3. N am fost acolo dar citind povestioara ta aproape ca simt mirosul mancarii !
    Eu va laud pentru curajul vostru pemtru ca ati demonstrat ca cel mai important este
    Sa incerci si daca asta iti si iese..:-) :-) :-)
    Bafta ECHIPEI Light Good Food si la mai multe !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Echipa multumeste! Si echipa va fi foarte fericita daca vei simti mirosul mancarii direct din farfurie, la urmatorul eveniment ;)

      Ștergere
  4. Reusita voastra de ieri a avut miros (daca tot se vorbeste de mirosuri) de bucurie, prietenie si flori de iasomie...a fost atat de placut incat versurile se creeaza de la sine, cu sau fara rosii chery in salata....Felicitari draga Bogdan si Irina, iar tie Roxana, felicitari de trei ori: ptr ca ai zambit mereu, chiar si privind arsura-tatuaj, ptr idee si ptr felul in care ai ales sa fii ca si gazda....minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand ai timp liber poti sa ne scrii postarile pe blog?!..ai scris atat de frumos! Iti multumim ca ne-ai fost alaturi! ..iar eu iti multumesc pentru ca ma bucuri doar gandindu-ma la tine! ....ba eu :)

      Ștergere
  5. Sunteti tare frumosi! Meritati sa participati la MasterChef! Multe realizari si seri memorabile!!!

    RăspundețiȘtergere