duminică, 4 mai 2014

Supa crema de linte cu menta si chimion



Lintea este sanatoasa si satioasa si nu contine colesterol. Si gustoasa!

Lintea are un continut ridicat de proteina, fier, magneziu, fibre si fosfor motiv pentru care este considerat un aliment de grad nutritional A (wiki).

Si NU mai vreau ploaie!!! Cred ca in ritmul asa o sa ajung sa-mi desenez un soare pe tavan. Si-o sa pun un bec in mijlocul desenului. Dilema: ce tip de bec sa folosesc?!

Sunt meteo dependenta - daca afara e soare, indiferent de stare, ma energizez. Otherwise...ma uit pe tavan :)))

Sa revenim la linte...e controlabila :))

Ingrediente:
- 450 g linte
- 1 ceapă mică
- 1 morcov
- 1 ardei gras mic
- 3 căţei de usturoi
- 100 ml suc de roşii 
- ulei de măsline
- zeama de la o lămâie
- mentă proaspătă
- chimion
- 100 ml smantana lichida
- sare şi piper

Inainte de preparare, lasati lintea la inmuiat. Vreo 2 ore. Apoi clatiti in apa rece si o puneti la fiert. Adaugati ulei de masline in apa.

Legumele le taiati ... cum vreti voi..oricum vor fi pasate :). Dupa ce s-a fiert apa adaugati sucul de rosii si mai lasati la fiert putin. Condimentati cu sare, piper si chimion.

Dupa ce a fiert totul lasati supa sa se odihneasa vreo 20 de minute. Daca aveti prea multa zeama, reduceti cantitatea, insa nu aruncati zeama, ci puneti-o intr-un castron. Va fi posibil sa mai aveti nevoie de lichid daca veti constata ca supa este prea groasa dupa ce veti pasa totul. 

Apoi, intra in actiune blenderul. Pasati! Adaugati zeama de lamaie,  smantana lichida si menta tocata.

Cand eram copil nu-mi placea menta deloc! De fapt nu-mi placeau "ierburile". Acum, nu stiu ce m-as face fara ele :).

Cam asta e reteta de supa crema de linte. Eu am mai preparat-o de-a lungul timpului. Si o s-o mai fac!


Din nou, vreau SOAAAREEE! e chiar atat de greu?!?! Daca stiti la cine sa apelez, sa-mi spuneti :)).

Enjoy!

7 comentarii:

  1. Si tocmai am terminst de reprodus reteta asta:-) :-) :-) pot sa zic c mi a iesit si sunt mandra de ea si de mine..
    Sunt de acord ..lintea e sanatoasa si fara colesterol.
    Daca afli la cine sa apelam ptr soare te rog sa pui pe blog ca nici eu nu mai rezist la atata ploaie:-) :-) :-)

    Irina

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur mult Irina! Chiar foarte muuult! :) Inca nu am descoperit cum sa facem cu soarele...:(. Daca aflu anunt mintenas :))
    Si "La multi ani" pentru astazi de Sf.Irina :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multuuumesc frumos pentru urari la fel daca ai pe cineva drag cu numele asta sa ti traiasca a te buuri de el:-)
      Ai vreo sugestie pentru Ziua sotului meu ce desert sa fac? E un gurmand convins:-)
      Multumesc pentru chat uri si ptr blog....e o placere sa Te citesc...desi stiu destul de multe despre tine din povestiri
      Seara frumoasa
      Irina
      Te

      Ștergere
    2. Pai da-mi cateva detalii - inteleg ca este gurmand, dar trebuie sa aiba vreo 2-3 preferinte. Si o sa incerc sa vin cu cateva idei. Si cand este ziua sotului? :)..sa avem un orizont de timp precis..

      Ștergere
    3. Duminica asta e ziua lui. In general mananca orice daca e bine facut dar e innebunit dupa mancaruri orientale.la dulce ii place si orez cu lapte dar si chestii sofisticate.trebuie sa fie ceva deosebit ca face o virsta deosebita.

      Ștergere
    4. Iti propun sa ii faci un Bavaroise (vezi reteta din ianuarie).
      Ingrediente:300g zmeura, 55g zahar,180g ciocolata alba, maruntita, 185ml lapte, 4 albususuri
      3 lingurite de gelatina maruntita,375ml smantana lichida - 35% grasime. Pasii ii gasesti aici: http://lightgoodfood.blogspot.ro/2014/01/un-fel-de-bavaroise-cu-ciocolata-alba.html . Succes!

      Ștergere
    5. Multumesc mult Light Good Food ! Sper sa mi si iasa:-)

      Ștergere