luni, 2 iunie 2014

Ciocolata de casa cu nuci caramelizate - Home, Depeche Mode


Gustul copilariei mele: ciocolata de casa

Jocurile preferate: Castelul, Elasticul (era greu! campionat in toata regula, mai ales in generala!) si Frunza (de cate ori mi-am rupt genunchii ...)

Activitati curriculare (in ordine cronologica): balet, karate, dansuri, teatru, judo, dansuri, din nou, baschet si putin atletism

O buna parte din copilarie m-am distrat :
- la tata la unitate. Imi placea sa ma joc cu pustile si sa merg la masa cu soldatii
- la mama in poligonul de tir - cautam cartuse neexplodate, incarcam talere..
- in biserica - imi placea sa vand lumanari si prescuri (de mica cu vanzarile si cu socializarea)
- cu Andreea

Cu papusile am luat-o tarziu - pe la 13-14 ani :D.

Tampenii?! - multe! dar niciuna cu urmari grave sau care sa-i lezeze pe altii (doar eu era de multe ori sa...am semne care sa imi sustina spusele. Nici acum nu sunt mai breaza!)

Povesti?! Multe si astea! .. un exemplu - jucam carti pe cupola bisericii.
Vaaaiii..asa cevaaa!

..cred ca ar fi o postare kilometrica daca as trece in revista ce imi aduc aminte din copilarie. La mine copilaria a durat ceva..buletinul nu a insemnat sub nicio forma trecerea in adolescenta. Nici clasa a 9-a...poata a 10 a...

Este placut sa-ti amintesti toate lucrurile astea! Si este foarte placut sa ai si acum langa tine prietena din copilarie - Andreea, multumesc! - cred ca reteta de fata se potriveste provocarii pe mi-ai lansat-o: Home, Depeche Mode. Explicatiile sunt de prisos!

- 250 g lapte praf (cat imi placea sa-l mananc gol!.. o fac si acum)
- 2 linguri de cacao
- 100 ml apa
- 350 g zahar (reteta originala era cu 450 - 500 g!..prea muuult)
- 100 g unt
- cateva picaturi de esenta de rom

Optional, pentru nuci caramelizate:
- 200 g nuci
- 1 cana zahar brun
- 6 linguri de lapte

In primul rand pregatiti-va tava, sau recipientul in care veti pune ciocolata la racit. Puneti folie alimentara pe toata suprafata - va fi mai usor de scos.

Cerneti laptele praf si cacaua.

Daca vreti sa puneti in compozitie si nuci caramelizate, pregatiti-le inainte de a va apuca de siropul pentru ciocolata (sau le puteti face in paralel cu siropul).
Rumeniti putin nucile in cuptor - intr-o tava, in care ati pus hartie de copt. Apoi, intr-o cratita, topiti zaharul brun cu cele 6 linguri de lapte. Cand s-a topit zaharul, adaugati nucile in cratita si amestecati.

Siropul pentru ciocolata- intr-o cratita, pe foc, puneti untul, zaharul si apa. Imediat ce a inceput siropul sa fiarba fiti cu ochii pe ceas - nu trebuie lasat sa fiarba mai mult de 4-5 min.

Siropul il puneti peste laptele praf si cacao si amestecati bine. Adaugati esenta de rom si nucile. Trebuie sa va miscati rapid ca sa nu stricati textura ciocolatei.Daca este prea tare, puneti f putin lapte fiert - ciocolata isi va schimba textura odata intarita.

Si imediat turnati in recipientul pregatit pentru a raci ciocolata.

Cand s-a racit - taiati-o in ce forma vreti voi..daca mai aveti rabdarea necesara.


Ce bucurie era pentru mine cand descopeream ca mama a facut ciocolata de casa!
Si ce simplu era totul!


Enjoy!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu