duminică, 29 iunie 2014

French Toast - I wanna wake up with you, Boris Gardiner


"I wanna wake up with you
I wanna reach out and know that you're there.."

Vorbesc despre micul dejun.

Imi place foarte mult ideea de mic dejun. Nu ma refer la cel luat pe fuga.. Fac referire la cel luat in tihna si cu zambetul pe buze. Cred ca ziua ar fi mult mai frumoasa daca am avea ragazul unui mic dejun pregatit cu grija..si savurat cu pofta.
In compania persoanei potrivite.

Din pacate iau micul dejun rar, foarte rar..atat de rar incat ma oftic!

Duminica dimineata, insa, iata! am reusit sa ma bucur de el, de micul dejun.
Noroc cu Nicoleta si a ei propunere.
Si ca sa fie treaba completa, m-am gandit sa-l si impart cu ea.
M-am trezit devreme, am pregatit totul, am facut "set-up" si m-am postat la usa ei pe la ora 10.30 dimineata. Cu tava-n mana. Just like that!
Surpriiiise!
Evident, ea nu stia nimic.

Replica ei cand m-a vazut la usa " ai luat-o literalmente pe asta cu I wanna wake up with you ?".

Aa. Da!

Nu are rost sa va explic cum se uita lumea, pe strada, la mine si la tava mea pe care trona french toast-ul acompaniat de micile decoratiuni...

Ma bucur foarte mult cand suprind oamenii, intr-un mod placut.
Cred ca mi-as putea face o obisnuita din a ma prezenta la usa lor sau din a "livra" cate ceva din ceea ce prepar celor care intra in jocul asta ... melodios.
Ma bucur si eu, se bucura si ei.

Acum, nu va faceti asteptari prea mari..nu voi putea face asta la fiecare propunere de melodie. Insa, asa, aleatoriu, ma-ncumet.

Si pentru ca vorbim despre o melodie draguta, am pregatit micul dejun de fata.

French toast aka friganele frantuzite - le stim de mult, la fel si melodia.
Capsuni - pasiune curata! Nu poti sa nu le iubesti.
Iaurt - inlocuitor pentru frisca ;)
Mierea - e miere! nu are nevoie de descriere suplimentara.

Ingrediente:
- 4 oua
- 300 ml lapte (varianta light) sau 150 ml smantana lichida + 150 ml lapte (varianta ..pufoasa)
- paine sau felii de cozonac
- 1/4 lingurita de nucsoara
- 1 lingurita extract de vanilie
- 2 linguri de zahar (daca folositi cozonac, reduceti cantitatea de zahar la 1 lingura)
- unt
- sirop de artar, optional
- miere
- capsuni
- 2-3 linguri de zahar
- 2 lingurite de coaja de lamaie
- iaurt ( de preferat, cel grecesc).

Capsunile le taiati in jumatati si presarati peste ele zaharul si coaja rasa de lamaie. Amestecati bine si lasati zaharul sa se topeasca putin.

Bateti ouale, puneti laptele, nucsoara si extractul de vanilie si amestecati. Eu feliile de paine le-am decupat cu un inel de bucatarie.

Fiecare felie va fi data prin amestecul de ou si lapte - bine,bine! Apoi la prajit, in unt.

Daca vreti, dupa ce prajiti feliile de paine, le mai puteti baga 8-10 min la cuptor la 180 grade - pentru extra pufosenie.

Peste fiecare felie de paine, eu am pus sirop de artar.

Peste iaurt, am pus putina miere.




Este minunat sa ne-ncepem ziua cu floricele, cu perle, cu ceva dulce ...si hranitor. 

Enjoy!

2 comentarii:

  1. Ce trebuie sa faca un om sa se trezeasca cu asa mic dejun in fiecare zi? Stiu...sa invete reteta ! Dar nu exista si o alta cale mai scurta :-). ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba da! Sa-si invete partenerul/partenera reteta, sa dea frumos din gene seara si poate dimineata se trezeste cu un asa mic dejun. Sau varianta 2, intra in joc si, poate cine stie, te fericesc cu ceva :)

      Ștergere