luni, 30 septembrie 2013

Pui cu lamaie, busuioc si chili



Ador mancarea din Grecia. Stiu ca rafinamentul nu este punctul forte al grecilor. Insa faptul ca bucataria lor are la baza ingrediente naturale pentru mine este un plus.
Se spune ca prima carte de bucate a fost scrisa de un grec i.e.n. S-au perindat ceva popoare pe teritoriul grecilor, drept urmare bucataria lor a imprumutat putin de la turci, putin de la venetieni... Insa si-au pastrat baza: bucataria mediteraneana.  Le multumim grecilor pentru uleiul de masline. Uleiul de masline, vinul si faina de grau alcatuiesc „triada  mediteraneana”, si constituie baza alimentatiei la grecii antici.
De fiecare cand ajung in Grecia ma bucur de aromele lor simple si atat de minunate.

Am fost la o taverna si am mancat un pui cu lamaie. Imediat ce am ajuns acasa am incercat sa reproduc gustul care mi-a incantat papilele....si am adaugat si cateva note personale :).

Aveti nevoie de:
- 1 kg de pulpe dezosaste
- coaja de la 1 lamaie
- sucul unei lamai
- ulei de masline
- busuioc proaspat
- sare
- piper
- chili

Spalati bine puiul si puneti-l intr-o punga cu sucul de lamaie, sare si piper. Tineti-l la marinat vreo 20 de minute. Puneti-l apoi intr-o tava si stropiti-l cu putin ulei de masline. Adaugati coaja de lamaiei si minunatul busuioc proaspat tocat.

Dati la cuptor pentru 30 de minute, sau pana puiul este gatit.

Merge de minute cu garnitura "fasii de morcov si dovlecel cu unt si miere ". Gustul acrisor - picant al puiului va compensa cu dulceata garniturii.

Iar o portie de usturoi copt este semnul exclamarii din farfurie. Sa nu uitati de fulgii de chili.



Este atat de simplu si de intens... 

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu