luni, 6 ianuarie 2014

Zuppa di cozze - supa de scoici


Dupa toate mancarurile grele de sarbatori cred ca merge de minune o supa de scoici. Este foarte buna si foarte simpla. Si bogata in vin :))

La cererea bunului meu prieten Valeriu, am facut din nou supa asta pentru noaptea de revelion.

Pentru prepararea ei aveti nevoie de :
 - 1 - 1.3 kg de scoici (eu am folosit pre-fierte)
 - 125 g vin alb sec
 - 6 catei de usturoi
- 500 g rosii...sau mai mult, dupa preferinte (eu folosesc rosii la conserva intregi pe care le pasez)
- 1 ceapa (pe care eu, evident, am uitat sa o adaug!..acum dau din gene...)
- 1 ardei mic iute
- sare, piper
- patrunjel proaspat

Eu am triplat cantitatea...aveam 8 persoane de hranit :).

Scoicile: chiar daca sunt pre-fierte le curatati in apa.

Iese mult mai buna supa cu scoici proaspete, insa dureaza al naibii de mult sa le pregatiti!

Eu pun scoicile la fiert separat intr-o oala cu apa ca sa ma asigur ca fierb bine. Daca aveti vreo cochilie care nu s-a deschis in timpul fierberii sa o aruncati! Scoicile sunt foarte pretentioase si va rog sa nu riscati!

Intr-o alta oala caliti 4 catei de usturoi, cu ardeiul iute si ceapa. Adaugati rosiile pasate si vinul si lasati-le sa fiarba vreo 10 minute.

Puneti apoi 2-3 polonice din zeama in care au fiert scoicile, adaugati si scoicile si mai lasati sa fiarba vreo 5 minute. Eu la acest pas mai adaug si 2 catei de usturoi zdrobiti.

La final adaugati cu multa generozitati patrunjel proaspat tocat.

Se serveste cu paine prajita la cuptor cu ulei de masline si usturoi.



Enjoy zuppa di cozze!


2 comentarii: