marți, 14 ianuarie 2014

Tarta cu mere si inghetata de vanilie - Impodobeste mama bradul


Provocarea 3! Impodobeste mama bradul - Fuego! by Iuli :))

Nu mi-a fost deloc greu sa gasesc reteta potrivita pentru acest.....hit!:)

Tarta cu mere, rom, scortisoara si inghetata de vanilie! Prima data am facut tarta asta dintr-o greseala. Citisem undeva reteta, dar uitasem sa notez ingredientele - asa ca am pus "din burta"...oricum nu era nimic complicat!

De fiecare data cand imi cerea cineva reteta ii spuneam "pune din ochi"......asta e ca aia "se arunca-n neam" :)..si neamu' fuge...:)))))

De ce am ales tarta? Pentru ca la un moment dat ma saturasem sa o tot prepar, insa toata lumea mi-o cerea!..tarta!

Sunt rea daca compar asta cu melodia?!..acu' na! gusturile sunt gusturi!

Pot sa va asigur ca nu veti regreta daca incercati sa faceti macar o data tarta! este intr-adevar gustoasa! Nu este tocmai light - dar ma repet - decat un dulce cumparat mai bine unul facut - si o felie chiar nu are cum sa dauneze!

Aveti nevoie de:
- forma de tarta :)))..merge si intr-o forma rotunda
- aluat foietaj - sa nu luati foi de placinta! - daca aveti chef si timp preperati-l voi
- 5-6 mere golden
- 100 g zahar brun (daca vreti mai dulce puneti pana la maxim 130 g zahar..da' brun sa fie - conteaza!)
- 50 g unt - eu folosesc untul ala romanesc cu ambalaj urat alb-albastru! Va spun, din surse sigure, ca este UNT!
- 1 lingurita scortisoara
- 1 fiola rom
- 1 plic vanilie bourbon (daca nu aveti prin casa, puneti zahar vaniliat)

Merele - nu le decojiti, le scoateti miezu' si le taiati cuburi. Le caliti putin in unt. Apoi adaugati zaharul brun si le caramelizati nitel. Sa nu le tineti prea mult sa le zdrobiti. Puneti romul, zaharul vanilat si scortisoara...si amestecati.

Ungeti forma de tarta cu unt si: tapetati-o cu faina, daca folositi forma de silicon, sau puneti hartie de copt, daca folositi forma de metal.

La cuptor, la 180 C, cam 20-25 minute - sau pana aluatul este copt.

Dupa ce s-a copt, taiati frumos felii din tarta si puneti pe fiecare felie o cupa de inghetata de vanilie, sau de nuci, sau de vanilie cu nuci :)))...si putina scortisoara...asa de "dizain"..

Eu am facut si tarta si....sandvis....alegeti ce va place! :)



Se serveste fierbinte..sa fie in contrast cu inghetata :)!

Cred ca merge mai bine in perioada asta "despodobeste mama bradul!" - eu inca n-am facut-o :)))

Enjoy!

2 comentarii:

  1. :))))))) Pai si... nu trebuia sa o gustam si noi? :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ati mai gustat..:))..si cum ar fi sa "livrez" produsele celor care ma provoaca!?? :)))

      Ștergere