duminică, 26 ianuarie 2014

Soupe creme de haricots blanc avec crevettes sautées et ail croûton - Fotoliul din odaie



Provocarea 6 - Fotoliul din odaie!... o melodie tristă, dar nemuritoare.

Fasolea -  ..tristă...dar nemuritoare. Mmm ....o ciorbă de fasole cu afumătura și salată de ceapă roșie...sau o mâncare de fasole cu ciolan afumat....ne-mu-ri-tor! :))

M-am gândit să fac fasolea..puțin altfel..s-o"franțuzim"..

La recomandarea lui Narcis, unul dintre barometrele mele (a lucrat pe la diverse restaurante faimoase, motiv pentru care mă bazez pe opinia lui), am vrut să fac "creme de haricots coco..."..o rețeta puțin mai complicată.

Am tot căutat pe net și m-am decis să combin o rețetă englezească cu una franțuzească.

Așa am ajuns la "soupe creme de haricots blanc avec crevettes et ail crouton" - în traducere libera - supă cremă de fasole albă cu creveți și crutoane cu usturoi.

Da' sună așa bine-n franceză....și stârnește interesul..sau stimulează dorința (pentru cunoscători vezi tehnica de vânzare AIDA :))))

Ingrediente:
- 270 g fasole albă
- 1 morcov, tăiat cubulețe mici
- 1 ceapa mare, tăiată cubulețe mici
- 1 coadă de țelina, tăiată cubulețe mici
- 2 căței de usturoi, zdrobiți
- 4 linguri suc lămâie
- 100 ml de smântâna lichidă (dacă vreți sa fie light, eliminați acest ingredient)
- 4 linguri ulei de măsline
- sare, piper
- 20 de creveți
- rozmarin proaspăt, tocat

Fasolea să o fierbeți în 3 ape - adică puneți fasolea la fiert - când se murdărește apa, aruncați tot lichidul și puneți apă proaspăta - și repetați procesul! La ultima fierbere să nu aruncați apa.

Tre' să vă povestesc experiența cu "în 3 ape" - l-am rugat pe Dan, acum mulți ani, să pună la fiert fasolea și să o fiarbă în 3 ape. Când am ajuns acasă, mi-a spus mândru, că a îndeplinit cu succes ceea ce l-am rugat. Fericită că juma' de treabă era făcută, m-am dus în bucătărie  - apa de la fasole era NEAGRĂ! L-am rugat să îmi explice procesul  - deși aveam o bănuială asupra modului în care procedase. Răspunsul lui " pai am pus fasolea la fiert, și am urmărit-o - și când vedeam că scade apa, pac! mai puneam apă peste fasole - și am făcut asta de 3 ori!" zise el, din nou, mândru!....:D

Revenim la cremă ....

Ceapa, cu morcovul și coada de țelina - asezonate cu sare -  le căliți în 2 linguri de ulei într-o cratița- cam 7 minute, amestecând ocazional :). Puneți și usturoiul și mai căliți vreo 30 de secunde.
Adaugați fasolea boabe și cam 1 litru din lichidul în care a fiert fasolea și putin rozmarin tocat....și dați focul mic..mai țineți pe foc 30 de minute.

După 10 minute de odihna, pasați totul cu un blender. Adăugați sucul de lămâie, sare și piper după gust, și 100 ml de smântână lichidă. Dacă este prea groasă compoziția mai puteți adăuga apă.

Până preparați creveții puteți tine cratița cu crema de fasole pe foc mic...să nu se răcească.

Creveții - îi asezonați cu sare și piper (și puțin usturoi zdrobit dacă vreți) și apoi îi căliți în 2 linguri de ulei, cam 3-4 minute, până devin fermi, opaci și puțin maronii.

Pentru cuburile de pâine cu usturoi aveți 2 variante: ori la cuptor, ori direct într-o tigaie.
Pentru cuptor mergeți pe varianta de aici. Pentru tigaie - încingeți 1 si 1/2 lingura ulei de măsline, adăugați usturoi zdrobit și apoi puneți cuburile de pâine - să nu uitați de sare și piper.

Puneți într-un castron supa cremă - în mijloc puneți creveții și crutoanele, apoi adăugați puțină smântână lichidă, puțin ulei de măsline și o crenguță mică de rozmarin.

Pot să zic că este .... merveilleux! :)



Enjoy!


Un comentariu: