miercuri, 29 ianuarie 2014

Orez cu lapte, sos de caramel si unt de arahide - Ram zam zam


Ram zam zam  (provocarea 8)- o melodie pentru copii...si pentru oameni mari :)).....cantata prin diverse resorturi.

Cand am ajuns intr-un anumit loc, intr-un anumit concediu, ne uitam socati cum toata lumea facea un anumit sincron pe Ram zam zam....

Infatuatii de noi .... radeam de ei...

In ultimele zile de concediu noi dadeam tonul... :)))..si dansam de zor! si dupa vreo 6 ani inca mai tinem minte "pasii" :))

Cam asa e si cu orezul cu lapte...nu este prima noastra alegere cand vine vorba de un desert bun, insa daca cineva ni-l pune-n fata ochilor nu ne putem abtine sa nu-l gustam ...si invariabil ne aducem aminte de copilarie...

Orez cu lapte, sos de caramel si unt de arahide - am mancat prima data orez cu lapte in combinatia asta la un restaurant. Si am zis ca trebuie sa incerc sa-l reproduc..si am incercat!

Pentru "orez cu lapte" sunt muulte retete..cam cate boabe de orez sunt intr-o cutie..:)

Eu am mers pe o varianta a lui Horia Varlan, doar ca am renuntat la cateva ingrediente..gen unt..mult zahar..:
- 175 g orez bob rotund
- 175 g apa
- 1 praf de sare
- 750 ml lapte 3.5% grasime (puteti pune si de 1.5%)
- 2-3 linguri de zahar (in reteta erau 100 g..prea mult dupa mine)
- 1 plic zahar vanilat
- scortisoara

Pentru sosul caramel:
 - 2 linguri zahar
- 1 lingura apa
 - 2 linguri smantana lichida

- 1-2 lingurite unt de arahide.

Orezul se fierbe in 175 ml apa cu sare pana ce toata apa este absorbita de orez (amestecati din cand in cand).
Adaugati laptele si reduceti focul. Cam dupa 10 minute adaugati zaharul vanilat si zaharul. Sa nu uitati sa amestecati. 20-25 de minute ar trebui sa dureze tot procesul....sau pana ce orezul este fiert. La final adaugati scortisoara.

Sosul caramel - puneti zaharul la topit intr-o cratita si aveti grija sa nu-l ardeti! adaugati smantana si apa si amestecati...ati terminat sosul :).

Intr-un castron, puneti o lingurita de unt de arahide (sau si mai mult daca va place), apoi adaugati orezul si ornati cu sosul caramel.


Si aveti un desert din copilarie reinventat!

Mie mi-a placut foarte mult combinatia dulce - sarat (sarat de la untul de arahide).


Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu