sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Muschi de porc cu ciuperci si cafea



Porc?!..cu cafea?!?!?!..ce poate fi "light" in porc?!

Ei bine, conform dnei dr. Bilic nu este mare diferenta de calorii intre un muschi de porc si un piept de pui!
100 g de muschi de porc are 210 calorii si 6 g de grasime, iar 100 de g de piept de pui are 190 de calorii si 2 g de grasime. Iar reteta aceasta are 395 calorii pentru o portie (cel putin asa spune autorul - reteta preluata din "Bucatarul tau").

WHAAAT?!...ati citit bine :).

Deci, porcul nu este inamicul nr.1....unde mai pui ca s-a creat o intreaga isterie cu privire la hormonii folositi la cresterea puilor.

Eu cat am tinut regim nu am mancat niciodata piept de pui  - este prea fad si nu imi place. Folosesc si eu carnea de pui din comert. Insa prefer pui de curte (tatal meu si-a facut o gospodarie pe cinste..... daca va intereseaza subiectul "bio" vedeti aici ).

Vorbeam de porc....mie una mi-a placut foarte mult combinatia asta de muschi de porc cu cafea...boabele de cafea dau o savoare aparte....si mai iesim din rutina clasicei fripturi de porc la cuptor.

Pentru 4 portii aveti nevoie de :
- 600 g de muschi de porc
- 400 g de ciuperci proaspete
- 40 g de cafea
- 50 - 60 g de unt
- ulei de masline (putin! :))
- sare, piper
- boia

Fasonati muschiul de porc!...adica taiati-l! :)) felii. Crestati pe margini fiecare felie, apoi condimentati-o cu sare si piper.

Topiti untul si caliti boabele de cafea pana ce untul isi schimba culoare. Adaugati carnea si ciupercile in unt si prajiti-le la foc mic.

CIUPERCILE!  - nu va chinuiti sa le decojiti! In coaja lor este foarte multa aroma - asa ca limitati-va la a le spala foarte bine.

Cozile ciupercilor nu le-am aruncat. Le-am tocat si le-am calit in uleiui de masline cu boia - descrierea de mai jos:

-in alta tigaie caliti putina boia in ulei de masline (eu am folosit boia iute...imi plac chestiile.....picante :)) - oare ce s-o intelege de aici?! )

Sosul din ulei de masline, boia si cozile ciupercilor se pune peste carne.

Eu am facut totul la cuptor pentru ca am dublat cantitatile. Insa daca gatiti doar 4 portii nu va feriti de tigaie.

Cam asta este! Sfatul meu este sa mancati imediat. Muschiul de porc reincalzit se intareste.


Sa nu uitati de paharul de vin bun!..doar daca aveti peste 18 ani :* !

Revin cu alte 2 retete de muschi de porc - muschi de porc umplut cu seminte de floarea soarelui si muguri de pin si muschi de porc marinat cu suc de portocala si sos de soia! Sa vina porcul la mine.. :))))

Enjoy pork file with mushrooms and coffee beans!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu