duminică, 12 ianuarie 2014

Beef Wellington - Billie Jean




Asa cum spuneam, am lansat o provocare!

Prima propunere primita a fost Billie Jean.

Billie Jean - mie una imi place artistul Michael Jackson. Se spune ca dupa Billie Jean muzica s-a schimbat. 

Si mai stiu ca Michael Jackson a executat public pentru prima oara "moon walk" tot pe Billie Jean la evenimentul Motown 25.

Ce as putea gati astfel incat sa "reproduc" aceasta melodie formata din "straturi" :)

Deci: ceva nou, cu straturi si care sa contina ceva ce-mi place .... Beef Wellington!

Vita am  "gatit" pana astazi doar la gratar...cand vine vara o sa va spun ce si cum!

Despre Beef Wellington am tot vorbit cu diversi prieteni, insa nu m-am urnit pana acum sa o si prepar.

Si daca tot vorbim de provocari - m-am provocat!:)) 

Am crezut initial ca se face mult mai greu - ei bine nu este chiar asa!

Nu mi-a iesit exact cum mi-am dorit (insa eu mereu imi doresc....chestii.....in fine :)).....sunt relativ multumita :)) avand  in vedere ca a fost pentru prima data cand am incercat reteta asta.

Pentru tehnica m-am inspirat de la Gordon Ramsay.  Pe Youtube veti gasi un video cu Gordon Ramsay si veti vedea exact cu procedeaza.

Pentru reteta efectiv, m-am uitat pe mai multe site-uri. 

Beef Wellington se poate prepara cu foie gras, piure de ciuperci, piure de ciuperci + piure de castane....sunt multe variante....

Eu am combinat 2 retete. 

Foie gras nu aveam, castane nu aveam - m-am oprit la piure simplu de ciuperci.

Pentru Beef Wellington aveti nevoie de:
- 600 g muschi de vita/vitel - eu l-am luat de la o macelarie
- 400 g ciuperci
- mustar
- prosciutto crudo
- aluat foietaj
- 1 galbenus 
- 100 ml vin alb/rosu sec sau demisec (eu aveam doar rosu prin casa)
- cimbru
- 1 catel de usuturoi mai mare
- 3 linguri ulei de masline
- sare, piper

Mai intai condimentati muchiul cu sare si piper. Intr-o tigaie incingeti uleiul de masline si rumeniti muschiul intreg pe fiecare parte (inclusiv la capete) - cam un minut/fiecare parte. 

Imediat ce ati scos muschiul din tigaie il ungeti, folosindu-va de o pensula, cu mustar. Este important sa o faceti cat muschiul este fierbinte.


Apoi, intr-un blender, puneti ciupercile, fara cozi, cimbru, sare si usturoi - si "blendati":))

Intr-o tigaie, fara niciun pic de grasime, puneti piureul obtinut si adaugati vinul - tineti piureul pe foc pana se elimina vinul si apa - cu cat aveti mai putina apa in piure cu atat mai bine!

Pe o folie de plastic alimentara puneti feliile de prosciutto si condimentati doar cu piper - sa puneti prosciutto atat cat este nevoie sa imbrace complet muschiul. Peste prosciutto intindeti piureul de ciuperci, puneti pe mijloc muschiul si rulati folosindu-va de folia alimentara. Trebuie sa strangeti foarte bine! Dupa ce ati facut rulada mai rotiti de capetele foliei  - astfel faceti o forma perfect rotunda si va asigurati ca totul este strans bine!


La frigider pentru 15 minute.

Pe o alta folie puneti aluatul de foietaj. Scoateti rulada de la frigider, indepartati folia de pe rulada si puneti rulada pe mijlocul foietajului - si din nou rulati - strans! asa cum ati vrea sa va stranga persoana draga in brate :)!..mai tineti inca 5 minute la frigider!!

Gata cu imbratisarea?!?

Sa va asigurati ca sigilati capetele cu foietaj...vorbeam de Beef Wellington :))))

Ungeti foietajul cu galbenus de ou si cu partea mai putin taioasa a unui cutit faceti orice model va trece prin cap. Apoi, puneti sare grunjoasa peste foietaj - sa puneti sare, sa nu fiti zgarciti.


La cuptor, 35 de minute la 200 C. Eu am tinut pe ventilatie - cred ca este mult mai bine daca tineti pe functia traditionala. 

Si, intr-un final, am si gustat!


Este...intr-un fel.....de bun! :)) Carnea a fost foarte frageda, iar combinatia de gusturi si un pahar de vin bun.....mmm......iti lasa un zambet pe fata!

Chiar merita sa incercati. Probabil ca data viitoare voi fi mai aproape de perfectiune ca si aspect..
Insa gustul! gustuuuul............

Roxy Nana..sper ca se potriveste Beef Wellington cu propunerea ta!

Seara frumoasa!

Enjoy!







4 comentarii:

  1. Niceeee... looks good ;) Zici ca a fost bun, huh??? Paiii... sa va fie de bine!! :P :P :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) zic :))....stai fara grija ca voi repeta experienta...si poate gustati atunci :)

      Ștergere
  2. Am incercat si eu reteta asta si e delicioasaaaaaaaaaa:D e drept ca aspectul comercial nu a fost ca in poza..dar ma rog..detalii :))) important e gustul :D
    Aa si inca ceva foarte important ;) descrierea retetei m-a convins sa o incerc si eu :)

    Bravo Rox ;) la cat mai multe retete noi si usor de preparat ;) te asteptam sa ne mai rasfeti cu alte bunatati si povestiri interesante puse in retete:))

    pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multuumesc! Ma bucur foarte mult cand imi spuneti ca ati gatit ceva din ceea ce postez! Te pup tare, tare!:)

      Ștergere